SEO Elektro - קידום אתרים מקצועי
a

מילון מונחי קידום אתרים

מהי אופטימיזציה?

SEO

אופטימיזציה היא תהליך שמטרתו לייעל את מבנה האתר, להתאים אותו למנועי חיפוש ולשפר את חווית הגולש בצורה מיטבית.

למעלה משמונים אחוזים מכלל הכניסות לאתרים ברשת נעשות דרך מנוע חיפוש גוגל ודומיו. אחוז הכניסות לאתרים דרך מודעות פרסומיות כגון באנרים, פופ-אפים ומיני פרסומים דומים להם אנו נחשפים בכל פינה ברשת עומד על מעט פחות מחמישה עשר אחוזים. יחס ההקלקה על באנרים עומד בדר"כ על פחות מאחוז בודד - כלומר כל מאה חשיפות של הבאנר תייצרנה פחות מהקלקה בודדת של גולש.

מנועי החיפוש מיצבו את עצמם במרכז הזירה של הפעילות האינטרנטית וזאת בזכות העובדה שמנועי החיפוש התחייבו, וגם עמדו במידה רבה בהתחייבותם, לתת לשני סוגי השחקנים הראשיים בזירה המקוונת - מחפשי התוכן ומציגי התוכן - את השירות הטוב ביותר שיוכלו לקבל.

למחפשי התוכן באינטרנט, מבטיחים מנועי החיפוש כי יציגו בפניהם את האתרים המציגים את המידע הרלוונטי והמעודכן ביותר הנוגע לנושא החיפוש שלהם. למציגי התוכן, בעלי האתרים, מבטיחים מנועי החיפוש, כי יפנו אל אתרי האינטרנט שלהם זרם איכותי של מבקרים (מבקרים איכותיים מוגדרים כגולשים שגילו עניין בתכנים או במוצרים המוצגים באתרים אלו). הבטחות אלו, שמקורן בבית מדרשו של מנוע החיפוש גוגל, אומצו על ידי מנועי החיפוש האחרים, והביאו לדחיקת אתרי האינדקס ממעמד הבכורה שהיה להם. מנועי החיפוש ביססו את מעמדם כשער הגישה למידע המוצג ברשת האינטרנט.

קווים מנחים למנהל אתר

ביצוע קווים מנחים אלה יסייע ל- Google להוסיף לאינדקס ולדרג את האתר שלך. גם אם תבחר שלא ליישם אף אחת מהצעות אלו, אנו ממליצים מאוד לשים לב היטב ל"קווים מנחים לאיכות", המפרטים חלק מהנהלים האסורים העלולים להביא להסרה המוחלטת של האתר שלך מהאינדקס של Google.

תגיות מטא

אופטימיזציה בסיסית מתחילה מעריכת תגיות מטא (Meta Tags), כגון כותרת העמוד (Title), ותיאור העמוד (Description). עריכה של תגית ביטויי המפתח של העמוד (Meta Keywords) אינה רלוונטית לקידום אתרים בגוגל. תגיות אלו מופיעות כמבוא לעמוד בתוצאות החיפוש ומכאן חשיבותן.

תגיות מטא

כתיבת תגים אלו בצורה אופטימאלית נמצאת באחריותו של מנהל או מקדם האתר. ועליו מוטלת החובה לנסח תגיות אלו כך שיספקו מידע ויתארו באופן מושך את תוכן העמוד. תגיות אלו מוגבלות בנפחן - 69 תווים לתגית Title ו- 156 תווים לתגית Description.

כותרות

מישור שני באופטימיזציה בסיסית הוא הקפדה על מבנה הכותרות הפנימיות בעמוד (H1, H2, H3...) - תפקיד הכותרות הפנימיות הוא לחלק את העמוד לנושא ראשי ונושאים משניים לנוחיות המשתמש ובאותו המטבע לרמז למנועי החיפוש על מבנה העמוד. בעמוד זה לדוגמא, מתויגות הכותרות באופן הבא: "כלי קידום אתרים" - H1, "כלים למתחילים" - H2, "כלים לאופטימיזציה בסיסית" - H3.

כאשר עורכים כותרות חשוב להקפיד על הופעה יחידה של כותרת H1 כך שתכלול את הנושא המרכזי של העמוד, את הכותרות המשניות יש לתייג באופן היררכי: כותרות H2 יופיעו אך ורק תחת כותרת H1, כותרות H3 יופיעו אך ורק תחת כותרות H2 וכך הלאה. את גודל הטקסט בכותרת יש לקבוע ביחס ישר לרמתה, כאשר H1 היא בעלת הטקסט הגדול ביותר.

קישורים

נושא בסיסי נוסף שאליו כדאי לתת את הדעת הוא כמות הקישורים היוצאים בעמוד ואופן הקישור לעמודים אחרים באתר.

ראשית, חשוב לוודא שכל הקישורים מצביעים לכתובות הנכונות והם אינם "שבורים". שנית, כדאי לצמצם את כמות הקישורים היוצאים למינימום הנדרש, כמות גבוהה של קישורים יוצאים לאתרים שאינם רלוונטיים עלולה לפגוע בסמכות העמוד. שלישית, חשוב לוודא שעמודי האתר מקושרים ביניהם כך שכל קישור יכיל את שם הנושא המרכזי בעמוד שאליו הוא מקשר. בהתאם לכך, מומלץ שלא להשתמש בביטויים כמו "לחץ כאן" או "להמשך קריאה" בגוף הקישור.

קווים מנחים כלליים לתכנון ולתוכן:

הצע למשתמשיך מפת אתר עם קישורים המפנים אל החלקים החשובים באתר. צור אתר שימושי ועתיר מידע, וכתוב דפים המתארים בבירור ובמדויק את הנושאים המרכזיים באתר. חשוב על המלים שמשתמשים יקלידו לחיפוש הדפים שלך, וודא שאכן יש אזכור למלים אלה בעמודים שעוסקים בהן.

  • נסה להשתמש בטקסט במקום בתמונות לשם הצגת שמות, תוכן או קישורים חשובים.
  • ודא שהתגים TITLE ו- ALT יהיו תיאוריים ומדויקים.
  • בדוק שלא קיימים קישורים פגומים ושתחביר ה- HTML תואם לסטנדרטים.
  • אם אתה מחליט להשתמש בדפים בכתובות דינמיות (כלומר, כתובת האתר מכילה את התו "?"), וודא שהכתובות הנרשמות במנוע החיפוש הן תקינות ולא נוצרים עמודים לקויים כתוצאה מכך.
  • הקפד על חלוקה מסודרת של עמודים לקטגוריות באתר ושמור על ממשק נקי ולא עמוס בקישורים.

מונחים



אלקטרו מציעים לך קשת רחבה של שירותים בתחום השיווק והתדמית באינטרנט: צור קשר

צור קשר

חייגו: 073-2636700

גוגל אנליטיקס

מדריך מעשי

נצלו את גוגל אנליטיקס באופן מעשי, לשיפור דירוג והמרה באתרכם.

החזר השקעה בפרקטיקות SEO

"תוחלת": מילה חדשה-ישנה שתאפשר לכם להעריך את החזר ההשקעה מעבודת קידום אתרים.

שותפים עסקיים


כל הזכויות שמורות לפאוורפון בע"מ - קידום אתרים, פרסום באינטרנט © 2012