SEO Elektro - קידום אתרים מקצועי
a

Web Analytics

Web Analyticsאחד היתרונות המשמעותיים ביותר של רשת האינטרנט, על פני כל מדיום שיווקי אחר, הוא האפשרות למדוד בצורה מדויקת וחד ערכית את תוצאותיו של כל מהלך שיווקי, את התועלת שהופקה ממנו, את העלות, את הכשלים ונקודות הכח. קיימים כלים שונים לצרכי Web Analytics וגם שיטות האנליטיקה כשלעצמן - משתנות בהתאם למאפייניו הייחודיים של הלקוח והאתגרים המתלווים לכל פרוייקט.

Web Analytics – לשלם פחות, להרוויח יותר

לעיתים, כאשר בתהליך SEO לדוגמא, נכבשים יעדים חדשים בזה אחר זה ואתר האינטרנט נהנה מנוכחות בין תוצאות החיפוש הראשונות עבור ביטויים תחרותיים במיוחד – מפתה להסתכל על קידום אתרים בגוגל כמטרה ולהתחיל לבחון את הצלחתנו לפי המיקומים שלנו בגוגל. אלא שהלכה למעשה, מטרתנו לרוב תהיה מורכבת יותר והמיקומים בתוצאות החיפוש, מרשימים ככל שיהיו, אינם אלא אמצעי להשגת מטרה גדולה יותר.

לדוגמא, אם מדובר באתר מסחר אלקטרוני, המטרה הברורה היא להגדיל את החשיפה לאתר, לטפח נאמנות גולשים וכמובן – להגדיל את המכירות. אם מדובר באתר תדמיתי של איש מקצוע, המטרה תהיה לייצר לידים (פניות של גולשים המעוניינים בשירות בתחום בו פועל אותו איש מקצוע). אם מדובר באתר תוכן, שמודל הרווח שלו הוא פרסום המבוסס על תשלום לפי חשיפה (PPM), מטרתו תהיה לייצר תנועת גולשים ענפה ככל האפשר. אם מודל הרווח שלו הוא פרסום המבוסס על תשלום לפי הקלקה או מכירת לידים (PPC\PPL) – תהיה חשיבות רבה גם לאופיו של הגולש והרלוונטיות.

החדשות הטובות הן, שבהינתן משאבים מתאימים, ניתן להגשים ברשת האינטרנט כמעט כל "שאיפה שיווקית". יחד עם זאת, לכל מהלך שיווקי יש עלות (זמן, כסף או כל משאב אחר) ואנליטיקה מקצועית תסייע לכם בהרבה מאוד תהליכים של קבלת החלטות הנוגעות לכדאיותם של אפיקי השיווק השונים. לדוגמא, שימוש בכלי האנליטיקה של Google (גוגל אנליטיקס), יאפשר לכם יחסית בקלות לבודד את מקורות תנועת הגולשים לאתרכם ולבדוק נתונים הנוגעים להתנהגותם באתר:

  • זמן שהיה בעמוד בו נחתו
  • זמן שהיה באתר
  • מספר עמודים נצפים
  • התקדמות לעבר עמודי מטרה (עמוד רכישה / יצירת קשר)
  • המרה (ביצוע רכישות / יצירת לידים)

איך הופכים ידע לכח?

גוגל אנליטיקס

למעשה, נתונים אלו של גוגל אנליטיקס יאפשרו לכם להגיע לחישוב פשוט. לדוגמא, כאשר מדובר באתר E - commerce, תוכלו להגדיר יעדים הנוגעים לעלות הפעילות השיווקית ומספר הרכישות שעליה להניב. בהמשך, תוכלו לבדוק מה העלות והתועלת המדויקת של אפיקי השיווק השונים בהם אתם פועלים, למקד ולייעל את התהליך השיווקי. רשת האינטרנט התפתחה משמעותית בשנים האחרונות וקשת האפשרויות, העומדות בפני מי שמעוניין לשווק את שרותיו או מוצריו באינטרנט – מעולם לא הייתה רחבה כל כך.

מדיה חברתית, אתרי נישה, פורטלים, אתרי חדשות, פרסום במנועי חיפוש, פרסום קונטקסטואלי ברשת התוכן, תוכניות שותפים, קידום אתרים בתוצאות החיפוש האורגניות ועוד... מבולבלים?

  • שימוש מקצועי ב – Web Analytics יאפשר לכם למפות את מגוון האפיקים השיווקיים בהם ניתן לעשות שימוש ולבחור באפיקים שמניבים לכם את הרווחים הגדולים ביותר, בעלות הקטנה ביותר.
  • שימוש מקצועי בתוכנת סטטיסטיקה לאתרים תאפשר לכם לזהות את כל הכשלים באתרכם, להבין מה מחליש את ביצועי האתר שלכם וליישם פתרונות שיסייעו לכם לממש את מלוא הפוטנציאל השיווקי שגלום באתרכם.
  • שימוש מקצועי בתוכנת גוגל אנליטיקס יאפשר לכם להיות הראשונים שמזהים מגמות שינוי בהתנהגות גולשים, המצביעות על התפתחויות בשוק בו אתם פועלים.

וכמובן, באמצעות תוכנת אנליטיקס לאתרי אינטרנט תוכלו למדוד את התועלת שאתם מפיקים מכל אפיק שיווק באינטרנט, לזהות אפיקים המתאפיינים ביעילות גבוהה יחסית ולהרחיב את פעילותכם באפיקים הללו.

שירותי אנליטיקס באלקטרו קידום אתרים

תהליך העבודה מבוסס על 2 שלבים עיקריים:

ניתוח נקודת הפתיחה – הגדרת מטרות בשיתוף עם הלקוח, התאמת קוד המעקב ובניית כל הפילטרים והפרופילים הדרושים בהתאם למטרות שהוגדרו, ניתוח ביצועי האתר ובפרט פוטנציאל של עמודים שונים במימוש מטרותיו של הלקוח, ניתוח אפקטיביות של פעילות שיווקית באפיקים השונים ובדיקת ה – ROI - Return On Investment, הגדרת יעדי ROI ריאליים ואיפיון תוכנית עבודה לשיפור ביצועי האתר.

יישום פתרונות ומעקב – תעדוף הפעילות השיווקית באפיקים השונים - בהתאם ליחס העלות והתועלת שניתן להפיק מכל מהלך שיווקי, יישום פתרונות עבור נקודות החולשה של האתר ומקסום התועלת שניתן להפיק מנקודות החוזק שלו, מעקב אחר התנהגות גולשים לאחר ביצוע השינויים ובמידת הצורך איתור פתרונות נוספים להשגת מטרותיו של הלקוח.

אלקטרו מציעים לך קשת רחבה של שירותים בתחום השיווק והתדמית באינטרנט: צור קשר

צור קשר

חייגו: 073-2636700

גוגל אנליטיקס

מדריך מעשי

נצלו את גוגל אנליטיקס באופן מעשי, לשיפור דירוג והמרה באתרכם.

החזר השקעה בפרקטיקות SEO

"תוחלת": מילה חדשה-ישנה שתאפשר לכם להעריך את החזר ההשקעה מעבודת קידום אתרים.

שותפים עסקיים


כל הזכויות שמורות לפאוורפון בע"מ - קידום אתרים, פרסום באינטרנט © 2012