SEO Elektro - קידום אתרים מקצועי
a

שיווק במדיה חברתית

פורסם ב 03.01.2010 על ידי דודי שרון

איך עושים את זה נכון?

כולם מדברים על מדיה חברתית, על סיכום שנת 2009, על התחזיות ל – 2010 ועל כוחן הגובר של הרשתות החברתיות. כולם רוצים להיות שם, עם כמה שיותר עוקבים, כמה שיותר מעריצים וכמה שפחות מאמץ. חיפוש קצר בטוויטר או פייסבוק יגלה בפניכם אוקיינוס אינסופי של עמודי אינטרנט, שיוצריהם אמרו לעצמם: 'אני אאסוף לי עוקבים \ חברים \ מעריצים ואשלח את לחמי על פני המים, לחמי לא חייב לעניין אותם, העיקר ששמם ינצנץ יפה ברשימת העוקבים \ חברים \ מעריצים שלי'. מותגים באינטרנט ובפרט במדיה החברתית, לא נולדים בן לילה. זה ללא ספק כרוך בעבודה קשה, אך מחשבת תחילה תאפשר לכם לבנות מותג על יסודות שיבטיחו את צמיחתו ואת התועלת לה אתם מייחלים.

איפה לא מתחילים?

לפני ימים ספורים, קיבלנו הזמנה בפייסבוק, להפוך למעריצים של עמוד אינטרנט, מאחוריו עומדת חברה לייצור נעלי בית. העמוד, העירום למדי, הציע מידע על תהליך יצור הנעליים והערה בדבר ייחודיות שיטת היצור הנהוגה באותה חברה בשמה לא ננקוב. מאחר ואין שום היכרות אישית בינינו לבין בעלי החברה ואין שום הערה בפרופיל של אלקטרו בפייסבוק, ממנה ניתן להסיק על עניין מיוחד שאנו מגלים בתעשיית נעלי הבית, לא יכולנו שלא להסיק שאת אותה ההודעה קיבלו ויקבלו עוד מאות נמענים וזה בזבוז זמן ומשאבים משווע. מישהו הרי ישב שם, מאחורי מסך ומקלדת והשקיע ממיטב כישרונו ומזמנו על מנת לנסח את תוכן העמוד, להעלות אותו ולשגר את מאות ההזמנות הללו (שבמקרה הטוב יעלו על פני הנמען גיחוך ובמקרה הפחות סימפטי – עלולות להכעיס).

איפה כן מתחילים?

כאמור, מחשבת תחילה תחסוך הרבה זמן, אך בעיקר פגיעה במותג שלכם. בסך הכל, איך שלא נסובב את זה, איש מאיתנו לא באמת רוצה לדעת על תהליך הייצור ובוודאי שאיש מאיתנו לא מוצא טעם להגיב על תיאור התהליך או לשלוח לחבריו את פיסת המידע המעניינת הזו... אבל, נעלי בית הן מוצר נהדר שמשמש את כולנו בימי החורף הקרים.

שיווק במדיה חברתית

פרום ט'ה טופ אוף מיי מיינד:

  • קהילת תמונות של נעלי הבית המצחיקות ביותר שיש לכם (זוג נעלי קיפי בחינם לזוכה המאושר בתחרות).
  • עצומה נגד אנשים שמסתובבים בבית עם גרביים.
  • קהילה לקידום זכויות העובד לנעול נעלי בית במשרד.

ועוד עשרות רעיונות שיכלו לגרום לקהילה בפייסבוק להפוך למוקד עניין של יחפנים.

גם אם אתה שם – אתה לא בהכרח קיים

נוכחות ברשתות חברתיות או שיווק בפייסבוק, במרבית המקרים, לא נועדה לייצר לידים או מכירות במישרין. היא נועדה להעצים את נוכחות המותג באינטרנט ובעיקר – לבנות זיקה אישית ואהדה בקרב גולשים, כלפי המותג. המכירות, מגיעות אחר כך, כתוצאה מתהליך מיתוג נכון ויעיל. כאשר זוהי נקודת המוצא, הדבר האחרון שתרצו לעשות הוא לכפות ולהמאיס את נוכחותכם על קהל היעד. אין שום משמעות לכל מליון ת'אלפים העוקבים והחברים שלכם, אם הבסיס למערכת היחסים ביניכם מסתכם ב'קח ותן' פשוט: אעקוב אחריך ותעקוב אחרי ולשנינו תהיה רשימה ארוכה וחסרת תועלת של עוקבים. חישבו על קהל היעד שלכם, בכל מילה, בכל הודעה, בכל קונספט שאתם בונים, לא על עצמכם, לא על המוצר ולא על השירות – אלא על מה שעשוי לעניין את קהל היעד שלכם ולגרום לו לרצות להיות מעורב ולהתעדכן בפעילותכם.

רוצים לייצר למעלה מ – 4 מיליון צפיות ו – 15,000 תגובות?
לא כל קונספט דורש הפקה, לפעמים רעיון טוב ומצלמה ביתית יספיקו:

בהצלחה!

אלקטרו מציעים לך קשת רחבה של שירותים בתחום השיווק והתדמית באינטרנט: צור קשר

צור קשר

חייגו: 073-2636700

גוגל אנליטיקס

מדריך מעשי

נצלו את גוגל אנליטיקס באופן מעשי, לשיפור דירוג והמרה באתרכם.

החזר השקעה בפרקטיקות SEO

"תוחלת": מילה חדשה-ישנה שתאפשר לכם להעריך את החזר ההשקעה מעבודת קידום אתרים.

שותפים עסקיים


כל הזכויות שמורות לפאוורפון בע"מ - קידום אתרים, פרסום באינטרנט © 2012