SEO Elektro - קידום אתרים מקצועי
a

בדיקת קישורים עם Link Diagnosis

פורסם ב 04.12.2009 על ידי - קומפיוקול שיווק באינטרנט

אחד הדברים היפים יותר שניתן לגלות כאשר עוסקים בתחום השיווק באינטרנט, הוא שמידע זה כח ויש ברשת שפע אין סופי ומתחדש של כלים, בהם ניתן לעשות שימוש בכדי לאסוף ולנתח את המידע הזה. הכלי שנציג לכם במאמר זה, מיועד לניתוח קישורים המצביעים אל אתר האינטרנט (שלכם או של המתחרים) מבחוץ. לא מדובר בפיתוח חדש, אך לאחרונה ניתן למצוא Firefox Extention ולהינות מאפשרויות נוספות וביצועים משופרים - אז חשבנו ששווה להכיר: Link Diagnosis

מה אפשר ללמוד מניתוח קישורים לאתרי אינטרנט?

בדיקת קישורים לאתרים מתחרים

בדיקת קישורים לאתרי אינטרנט שמתחרים מולכם על מיקומים בין אותן תוצאות חיפוש, יכולה לשרת מספר מטרות חשובות וכמו הרבה כלים שימושיים אחרים, גם ה - Link Diagnisis מספק נתונים - אך האופן בו תנתחו אותם תלוי בכם. הדרך בה אנחנו מצאנו לנכון להשתמש בכלי הזה, היא ייצוא לטבלת אקסל ומיון לפי פרמטרים שונים:

Page Rank - תוכלו למיין את הקישורים בטבלה לפי פרמטר ה - PR ולראות אילו אתרים עם PR גבוה מקשרים אל המתחרה שלכם. לפעמים תמצאו אינדקסים, בלוגים, רשתות חברתיות וכיו"ב, שם גם אתם תוכלו לייצר קישורים ולהינות מתועלת דומה.

Anchor Text - תוכלו לראות בדיוק אילו ביטויים מקדם המתחרה שלכם ומה הטקסט שמופיע במרבית הקישורים שמפנים אליו. דבר נוסף שתוכלו למצוא במיון לפי טקסט הקישור, הוא לינקים ללא טקסט, רק URL. למה זה מעניין? כי מבנה כזה הרבה פעמים מאפיין קישורים טבעיים ואם מישהו קישר באופן טבעי לאתר של המתחרה שלכם, יש סיכוי סביר (אם תבקשו בנימוס) שהוא ישמח להפנות גולשים גם אל האתר שלכם ולספק להם מידע נוסף.

Outbouned Links - מיון לפי מספר הקישורים היוצאים בעמוד המקשר, יאפשר לכם לאתר את רוב האינדקסים בהם משתמש המתחרה שלכם לצרכי בניית קישורים. סביר להניח שתמצאו ברשימה כמה כאלו שלא הכרתם וכעת - גם אתם תוכלו לעשות בהם שימוש.

Link Strength - "כח" הקישורים שתראו בדו", מטבע הדברים, נקבע בהתאם למשקל שבחרו מפתחי התוכנה הזו לייחס לכל פרמטר. באופן כללי, נראה כי מירב המשקל מיוחס ל - PR של העמוד המקשר, למספר הקישורים היוצאים בו ולסוג הקישור (Follow / No Follow). מיון הקישורים לפי הפרמטר הזה, יאפשר לכם לראות את הנכסים החשובים ביותר שיש למתחרה שלכם באינטרנט, מידע בעל ערך רב, לא רק לצרכי SEO, כך תוכלו לגלות את מרבית שיתופי הפעולה של המתחרה.

Link Diagnosis - כלי לניתוח קישורים

בדיקת קישורים לאתר שלכם:

Page Rank - מיון הקישורים שמפנים לאתרכם לפי פרמטר ה - PR, יאפשר לכם לעקוב באופן שוטף אחר שינויים ב - PR של העמודים המקשרים אליכם. תגלו שזה שימושי כדרך להתעדכן בבעיות הקיימות בעמודים המקשרים - אם היה PR ונעלם, שווה לבדוק מה השתבש, בפרט אם אתם מספקים תמורה כזו או אחרת לקישור שקיבלתם.

Anchor Text - מיון הקישורים לפי טקסט האנקור שלהם, יאפשר לכם לבצע תהליך של אופטימיזציה לקישורים הקיימים. הרבה יותר קל להפיק עוד X תועלת מקישורים הקיימים ממילא, מאשר לייצר X קישורים חדשים. הרבה פעמים תמצאו מגוון קישורים טבעיים ותוכלו לשפר אותם בכמה דרכים: לבקש מבעל האתר לקשר אליכם בביטוי החיפוש שאתם מקדמים, אם אתם רואים שהעמוד המקשר רלוונטי מאוד לעמוד פנימי שלכם ולא לדף הבית - לעיתים יהיה נכון לבקש שהקישור יפנה ישירות אל העמוד הפנימי, להציע לבעל האתר להוסיף קישורים לעמודים נוספים באתרכם, אם ישנם עמודים שיוכלו לספק ערך מוסף לגולשים שלו. חשוב לציין כי המוטיבציה להיענות לבקשות שלכם, תהיה תלויה בנוסח ואופי הפנייה.

Link Type - כאן תוכלו לעקוב אחר טיב הקישורים שמפנים אליכם ולוודא שאף אחד מהקישורים לא הפך לפתע ל - No follow או נעלם כלא היה. אתם לא באמת צריכים לזכור איפה היו קישורים שמפנים לאתרכם, במידה והיה קישור, אך מסיבה כלשהי אינו נגיש יותר - הוא יופיע בטבלה כקישור Missing.

Outbouned Links - בדיקת הפרמטר הזה בכל הנוגע לעמודים שמקשרים אל אתרכם, תאפשר לכם לגלות אם נוספו קישורים יוצאים לאחד העמודים ובמידה ומדובר בהחלפה או קישור שניתן בעד תמורה כלשהי - לבקש מבעל האתר שידלל את מספר הקישורים היוצאים ושבכל מקרה הקישור אליכם יופיע גבוה ככל הניתן בקוד העמוד.

המאמר פורסם ע"י יולי דסיאטניקוב, מחברת קומפיוקול שיווק באינטרנט.

אלקטרו מציעים לך קשת רחבה של שירותים בתחום השיווק והתדמית באינטרנט: צור קשר

צור קשר

חייגו: 073-2636700

גוגל אנליטיקס

מדריך מעשי

נצלו את גוגל אנליטיקס באופן מעשי, לשיפור דירוג והמרה באתרכם.

החזר השקעה בפרקטיקות SEO

"תוחלת": מילה חדשה-ישנה שתאפשר לכם להעריך את החזר ההשקעה מעבודת קידום אתרים.

שותפים עסקיים


כל הזכויות שמורות לפאוורפון בע"מ - קידום אתרים, פרסום באינטרנט © 2012